суботу, 15 листопада 2008 р.

маленьке шведське місто Люнд

Опублікувати дописОтже центральне місто моєї подорожі - ЛЮНД 

Дуже гарне старовинне чудове місто. невелике трохи більше 100 000 населення. Я тут жив цілих 2 місяці. невеличке містечко. основні жителі - студенти. наскільки я зрозумів тут один з найстаріших та найбільших університетів - більше 40000 студентів, в тому числі й ІТ спеціальності. Я довго не міг зрозуміти чуму тут так все гарно збереглося.... а потім вияснив, що Швеція вже 200 років ні з ким не воює. Природа 1 в 1 з Україною, старі затишні часто доступні лише для роверів вулички міста мають свій неповторний чар.

            Шведи казали що мені дуже повезло з погодою... так я за 2 місяці ніразу не сидів всі вихідні дома десь вічно подорожував.. лазив... Переважно в них в цей час дощі.

Часто блукав по місту... просто без цілі... ці старенькі будинки... вулиці з бруківкою... прекрасні парки, в яких чомусь не було жодної поламаної лавки, битих фляшок чи купок сміття, чисті гарно зроблені доріжки... мені дуже подобалось просто ходити по парку чи місту намотуючи кілометри. в цьому маленькому місті кілька паркових зон. через  одну з них я щодня ходив на роботу. крім того тут були автобуси- спеціальні "зелені" які тебе вивозять за місто, де ти можеш зробити собі пікнік чи покататись на ровері, погуляти з собакою.

            Крім того як і всюди в Швеції тут в парках є спеціальні контейнери для собачого лайна і якщо ви біжите через галявину в праку за якоюсь білочкою чи зайцем, то ймовірність вступити в чиєсь лайно такаж як і у себе в дома... тобто близька до 0. Мабуть тому вони часто ходять босі чи в шкарпетках по підлозі офісу чи спортзалу, роздівалки...

            Дуже мене здивувало що шведи їдять гамбургери, але блін не в Макдональдзі а тільки в шведських аналогах Мака.. патріоти-молодці. Мене завели на гамбургер і мій шеф питає: як воно? Я кажу : Крістер, я таку їжу їм 1 раз в рік, сьогодні саме цей день. В них такий фаст фуд доволі популярний, але протягом всього мого візиту кожен день мене тягнули в якийсь ресторанчик... я напробувався страв з кухонь народів світу напевне більше ніж за все своє попереднє життя. Коли я вже сидів в аеропорту Стуруп(виліт на Батьківщину) то зловив себе на тому що абсолютно нормально жую гострий їхній чебурек. До того єдині страви які я посипав перцем – пельмені та бульйон.

            Ще одна річ яка мене просто вбила... я думав шведи з мене собі гонять.. коли сказали що пральна машинка одна для всього будинку і треба записуватись в чергу... БЛЯХА МУХА.. на тиждень на перед ти маєш записатись... не забути... що б попрати свої лахи... це капец... чесно скажу... що в нас я б навіть не ризикнув випрати свої речі де до мене їх пере невідомо хто, але в них це нормальне явище ці спільні пральки. навіть якщо є вулиця з особняків, то на кілька особняків одна така міні пральня. караул. пральні машинки в них люди ставлять дуже рідко - основний аргумент дорого ремонтувати. оце проблеми в людей. Крім того тут дуже класне залізничне сполучення і легко та зручно подорожувати. правда влітає це в копієчку, але кожен вибирає собі що робити :)

            Тим хто любить міста аля Київ тут нічого робити.. скучно :) Це містечко більше нагадує Львів, тіки набагато чистіше та комфортніше. найдешевша квартира, в непристижному районі коштує 800уо в місяць, на місяць чи поденно ніхто здавати  не хоче. 

            Також тут багато спортивних майданчиків, спортзалів, гольф клубів і цілих два басейни на таке містечко. Недалеко є ще один басейн але він вже за містом.

            Якщо є бажання, то є чим зайнятись однозначно.

            Ще таке одне з перших вражень про Швецію - перший мій вікенд, в суботу облазив магазини купив всіляке причандалля до хати. в неділю думав прогулятись містом та й ще по магазинах. 10 година дня на повних парах несусь в місто.... і неначе кадр з якогось фільму - місто порожнє, вимерло і лише вітер ганяє папірці по тротуарах. я просто випав. ні людей ні машин весь центр порожній. виявляється неділя це день такий цікавий – вихідний. вони прибирають, все миють і відпочивають. тіки в обідню пору центр ожив. Хлопаки з Еріксона казали що аналогічна ситуація у кінці липня серпні - коли всі їдуть масово у відпустки - все місто просто вимирає. людей немає.

            Вода кругло добово, опалення чомусь теж не коли кабмін сказав, а коли похолодало, просто і по-людськи.

            У місті є 3 великі будинки - 9 поверхів, може трошки більше :) - студентські гутожитки. решта в основному 3-5 поверхів будиночки, багато особнячків на 2 поверхи на кілька сімей.

            Зразу  межі містапочинаються дачні доміки – це халабуди, я такі робив в дитинстві з друзями,  + пару квадратів городу.. чесно кажучи в мене подвіря більше... І купа шведських прапорів усюди. А Їхній малий прапор – блакитно-жовтий майже як український,  в  нього інакше співвідношення сторін. Було дуже приємно бачити такі прапори... якщо абстрагувтись то не наче я дома J

            Ну і звісно роздільні смітники. Тут багато про що можна говорити. Але хочеться сказати одне : Люди любіть природу. Також система збору петпляшок, пушок, скляної тари. Мега молодці.

            Дороги тут я б не сказав що супер-пупер, але ям не має. Крім того тротуари  та всі дороги з розміткою для пішоходів, роверів та авто. додавши до цього тротуари зі зїздами для інвалідів, вагітних та веломанів... отримуюємо.. задоволення і комфорт. 

В них ще дуже цікаві цвинтарі. неначе якісь язичницькі ритуали там проводять... якщо поглянути на могили - є один великий камінь - це камінь з іменем найстаршого в сімействі, решта плит навколо то рідня. Крім того, як на мене цікави є той факт, що люди в 18хх роках жили 70-80 років. як на мене це дуже багато для тодішніх людей. людей які б вмирали у віці 40-50 років практично не має. Фотки в альбомі з старого цвинтара в місті. ще є новий. я підмітив що він одразу напроти їхньої лікарні - дуже зручне сусідство :)

            Люнд має гарне географічне розташування звідси в столицю Данії –Копенгаген – 1 год, поруч купа цікавих міст які я із задоволенням відвідав. Крім того до столиці Швеції – Стокгольма – 4 год потягом.. хехе. їхнім потягом...

            Мені тут дуже сподобалось і хоча шведи пропонували залишитись, але я сказав що із задоволенням буду приїжджати у відрядження на місяць-півтора.

П.С. за відсутність ком чи інших розділових знаків ногами прошу не копати :)

Немає коментарів: